tirsdag den 26. maj 2015

Lidt nyt i blomst


I sidste øjeblik før pinsen fik jeg lige sat lidt pynt udenfor lågen. At ikke ret mange bruger den indgang er så en anden sag. De eneste sommerblomster jeg havde at gøre godt med var en bakke Petunia som har stået i drivhuset og ventet på mere varme.
Er total vild med farven, så nu må vi se om de klarer sig.
 

På den anden side af hegnet står der en Benved i en stor balje. Den fik sidste år en fodpose af Læbeløs, som jeg bare ikke kan styre i bedene. Den er bare helt fantastisk blå og nu må vi se om den sår sig i gruset. Må nok hellere være klar med saksen når den er ved at være færdig.
 
Træpæonen er nu rigtig sprunget ud

En lille Iris som jeg lige fangede da jeg gik rundt med nogle havegæster.
 
En anden Iris som sprang ud i går.

En lille lav en som jeg ikke ved hvad er.
Er der nogen der kender den?
 

Geranium sylvaticum 'Amanda'
En yndig lille sag.

Geum 'Flames of Passion'

Alt for denne gang
 

 
 
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Hej Rita.
    Hvor ser det godt ud. Den lille lave er godt nok sød, jeg kender den heller ikke. Flames of Passion er også rigtig sød. Jeg fik en del nye geum sidste år, så jeg går og venter på de skal springe ud.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen

    SvarSlet
  2. Hej Rita, jeg kender heller ikke den lille lave, men jeg er sikker på at det gør fru Høneballe :o) Den lille petunia har da nogle skønne farver.
    Rigtig dejlig dag.
    Kh Linda

    SvarSlet
  3. Hej Rita!
    Dejlige blomstrende billeder, har også lige vist min læbeløs fra dig af. Den lille lave er jeg nysgerrig efter for den ligner en "ny ukrudt" der lige er dukket op ved mig, og har ikke kunnet finde den i bogen,så må følge med om nogen ved.
    Med hilsen og kram fra Anette

    SvarSlet
  4. Jeg har lige smidt et billede af den på FB men de bud der er kommet indtil nu tror jeg ikke på for dem kender jeg. Jeg kan ikke mindes at jeg er stødt på den i havebøger eller blade så det er virkelig spændende om der er nogen der ved hvad det er. Jeg skal nok vise den igen og skrive, hvis jeg finder ud af noget.

    SvarSlet
  5. Hej Rita.Det lille hjørne med zink krukkerne ser bare godt ud.......................og sød petunia.
    Læbeløs har jeg under min opstammede frosytia.Og der trives den godt.
    Din smukke blomst fra træpæonen er bare smuk......................viser en lige magen til i mit indlæg.
    Min får kun en blomst hvert år.
    Kender heller ikke den lille blomst.
    Men nyder at alle de dejlige storkenæb er begyndt at blomstre.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
  6. Hvor er det fint ved lågen. Jeg kan rigtig godt lide dine zinkbeholdere. Jeg er ingen stor plantekender, så dit lille mysterium kan jeg ikke opklare - det eneste, jeg hæfter mig ved, er, at bladene ligner Bellis.

    SvarSlet