tirsdag den 19. maj 2015

Stakkels fugl


For et par dage siden da jeg lige havde smækket benene op og skulle holde mig en lille pause lød der er ordenligt brag på køkkenvinduet. Jeg strøg ud for at se om fuglen var død men der var ikke noget at se.
 
Det var der så til gengæld på ruden dagen efter da solen om morgenen stod skråt ind på ruden... næsten et perfekt aftryk af fuglen. Det må jo være fedt fra dens fjer.
Aner jo ikke hvilken fugl men en stor en for der var ca 55 cm fra vingespids til vingespids.
 
Her aftryk af den ene vinge.
 
 
Nu er der så unger i den gærdesmutterede som jeg viste for nogen tid siden.
I går fandt jeg i hvert fald en lille bitte æggeskal.

Dem her gider jeg så til gengæld ikke at have i haven...ja altså sneglene.
Hvordan har i det med dem med hus...jeg synes de er lige så slemme som 'dræberne'
 
Godt jeg fandt ham her i går da jeg skulle plante en blomst...mon ikke han kan få ram på nogen af bæsterne. Jeg måtte lige rykke blomsten lidt og plante den lige så forsigtig, for han gad da ikke stå op.
 
Her et par Primula som har bestemt sig til at blomstre igen.
Blev købt i vinters og stod og blomstrede en måneds tid i drivhuset.

Endnu er det ikke lykkedes at få et skarpt billede af den lyserøde Liljekonval, men man kan da i det mindste se at den ikke er hvid.
 
 
Gemalen stadig indlagt. Han har haft noget feber som de ikke har kunnet finde årsagen til.
I går var hans infektionstal heldigvis lidt bedre.
 
 
 
 
 
 





3 kommentarer:

  1. Hej Rita, vi håber at fuglen kun har fået en ordentlig mavepuster og er kommet sig igen.
    Det var da godt du ikke fik sat spaden i den der sovende, man ved jo aldrig om det er en Prins :o)))
    Den er fin din den lyserøde, mine er ikke så langt fremme.
    Det er godt at høre at gemalen han er i bedring, så får du ham nok snart hjem.
    Kram fra Linda

    SvarSlet
  2. Det var godt nok en stor fugl, mon ikke du havde fundet den, hvis den var kommet noget til.
    Godt det går bedre med gemalen. Snegle er noget skidt, dem med hus er knap så ulækre som de andre, men de tager også godt for sig af retterne.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  3. Det var godt nok en stor fugl, mon ikke du havde fundet den, hvis den var kommet noget til. Bent siger, at det nok er en spurvehøg.
    Godt det går bedre med gemalen. Snegle er noget skidt, dem med hus er knap så ulækre som de andre, men de tager også godt for sig af retterne.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet