mandag den 1. august 2016

En fridag

Efter 2½ måned nærmest uden en fridag fik jeg pludselig muligheden for at komme på tur i går.
En lokal veninde havde snakket om at de skulle nordpå sidst i juli og der har jeg hele to haveveninder, så jeg fik lov at køre med. Jeg  blev afleveret sidst på formiddagen hos min veninde Lene som har bloggen Bedstemors have.

Vi startede med en runde i Lenes have og jeg glemmer næsten altid at tage billeder men lidt har jeg da fået taget. Her en Gyldenris som var helt levende af insekter.

Lens Skæbnetræ er lige ved at springe ud og det bliver et imponerende syn.

Lodden Hortensia eller hvad den nu hedder er så fin i øjeblikket

En imponerende Palmelilje...de gider bare ikke bo her hos mig.
 
Vi nåede kun halvdelen af Lenes have før der var frokost og efter frokost havde vi bestemt os til at køre en tur.
 
Vi startede hos Staudemarken og her glemte jeg næsten at tage billeder
Her en flot Tidsel i en af udstillingsbedene.

Alle salgsplanterne skulle jo lige tjekkes og det tager tid selv om jeg syntes vi skyndte os.

Vi fandt et spændende hjørne hvor der var plantet en masse Virginsk Ærenpris i mange forskellige farver ud. Den her fik vi en lille frøplante af så det bliver spændende hvordan de kommer til at se ud.
 
Vi fortsatte til Henriettes havedesign og planteskole.
Her et kig inde i en af drivhusene.

Her var salgsplanterne delt op i farver.

Store flotte planter

Ved gavlen en udstilling af røde blomster.

Jeg synes min egen Sølvlys er høj men den er en ren killing i forhold til den her som vi fandt i Henriettes have.
 
Efter det kørte vi forbi hos min anden veninde Sonja. Hun kiggede godt nok en ekstra gang da jeg pludselig stod udenfor døren for hun vidste ikke at jeg/vi kom. Her glemte jeg helt at tage billeder men hun har en stor samling af skønne Dagliljer.
 
På vej tilbage til Lene tog vi en lille omvej. Her er vi på vej ned gennem Fosdalen.

Skønt landskab der er der oppe.

Vi skulle lige ned og vende havet som de lokale der oppe siger når man bare lige kører ned så man kan se ud over havet og så kører igen.
Tiden var ved at løbe fra os for vi skulle lige nå lidt aftensmad inden jeg blev hentet igen.
En hel fantastisk dag som gik alt for hurtig.
 
Tusind tak til min veninde Lisbeth og hendes mand Otto som tog mig med nordpå.
Tak til Lene for dejlig mad, hyggeligt selskab og en fantastisk køretur.
Tak til min veninde Sonja for en meget hurtig tur rundt i haven.
 
 
 

18 kommentarer:

  1. Hej Rita
    Skønt med gode venner der vil tage dig med på tur, og sikke meget i nåede på en dag ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja gode venner er guld værd når man pludselig er alene og jo vi nåede at se meget og tiden bare fløj af sted.

      Slet
  2. Herligt at komme ud og se andre veninders haver, det lyder til at have været en dejlig tur.

    SvarSlet
  3. Lyder som en helt igennem fantastisk dag, hvor er det godt at komme ud og få lidt nyt luft under vingerne:-))) Glæder mig til i morgen for da skal jeg møde Lene!

    SvarSlet
  4. Hej Rita.Hvor er det dejligt at du lige fik en fridag og fik dejlige
    oplevelser med gode veninder.Kender jo Lene fra besøg hos Høneballehaven.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene er alle tiders veninde og vi hyggede os rigtig.

      Slet
  5. Kære Rita. Sikke skønne havebesøg du har været på, dejlig at der også kunne være en fridag til dig. Det ser ud til, at dagen har været udnyttet godt og du er hjemvendt beriget og glad. Så håber jeg at vovserne kunne klare, at deres mor var væk en hel dag? Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg glemte jo helt at rose vovserne. Ikke det mindste svineri havde de lavet men de var godt nok trængende.

      Slet
  6. Sikke meget du har nået - skønt med sådan en fridag i havens og venindernes tegn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tiden blev udnyttet til sidste minut og alligevel nåede jeg kun at se halvdelen af Lenes have.

      Slet
  7. Lyder som en fantastisk god fridag og dem skal der i sandhed også være plads til.
    Der får vi jo fornyet energi og skønne ideer.

    Rigtig dejlig dag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Charlotte. Ja det var godt med en fridag for det har været et lidt kaotisk år i mit liv, så er det godt at komme ud og se lidt nyt.

      Slet
  8. Dejligt med sådan en skøn haveudflugt og venindesnak :)
    Jeg skal også altid ned og se på havet når jeg er på de kanter.

    SvarSlet
  9. Sikke nogle skønne billeder, og det lyder da som en virkelig dejlig fridag. Skønt du fik lov at komme med på tur.

    Rigtig god dag til dig Rita 🌸

    Knus Lone

    SvarSlet
  10. Hvor var det dejligt med sådan en tur Rita, nu er du sikkert blevet ladet op igen. Så du er klar til at tage fat i egen have og udtænke nye ideer og tiltag.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  11. Dejligt at du havde en god dag i hyggeligt selskab af gode veninder. Det er godt med en fridag sammen med mennesker der betyder en meget, og det var godt du kunne køre med.
    Knus
    Kirsten

    SvarSlet