onsdag den 3. august 2016

Solhatte

 


Det er ikke Solhatte jeg mangler for lige nu står der 1½ bed i køkkenhaven i fuld blomst.
En del af dem skulle jo have stået i potter i salgsafdelingen men det gør de jo  ikke og er ikke lette at flytte når de blomstrer...forårsprojekt at potte Solhatte.
 
Langt de fleste Solhatte jeg har er frøplanter både dem i de to bede og dem rundt i haven.
Advarsel her kommer en ordentlig stribe billeder. Bemærk hvor forskellige de røde er både i farve og facon på blomsten.
 

















 

Næste generation af Solhatte vokser godt ude på gangen.
 
Jeg vil gå ud og se om dagens regnvejr er passeret forbi og se hvad jeg nu skal finde på for nu er det hele jo vådt igen igen...uden at der egentlig kommer noget vand.
 
 

9 kommentarer:

  1. Sikke mange smukke solhatte - et helt festfyrværkeri! Her har det regnet gevaldigt hele dagen, vi har fået så rigeligt. Jeg har kun været i haven på en morgentur i dag - før regnen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker. Her begyndte det først at regne omkring klokken 12 og nu har vi fået 15 mm...ikke en dråbe for meget så tørt som her var blevet.

      Slet
  2. Flot ser det ud, du kan bare det med frøplanter, jeg har også mange, men ikke så mange.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg gør ingenting, det er insekterne der klarer den del og som du kan se sørger de helt selv for at så sig.

      Slet
  3. Skøn overflod af smukke solhatte-sidder og tænker med al den regn burde de i disse tider hedde regnhatte;-))))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er jo først i dag vi har fået noget regn der er blevet til noget...15 mm.
      De andre dage har det bare regnet et minut eller to så alt var vådt og træls men ikke noget der blev til noget.

      Slet
  4. Kære Rita. Smukke flammende farver og former, jeg er helt solgt... Bliver nød til, at komme forbi dig og købe, købe mange forskellige solhatte og så mange andre blomster i dit plantesalg.. Dejligt at du har fået regn, så slap du da for at vande det hele.. Her har det også regnet og blæst lidt. Bonden begynder at blive rastløs, nu må det godt snart holde tørvejr, så rugen kan blive høstet.. :-) Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal være velkommen Merete. Ja uha nu tror jeg at jeg har fået vand nok. Det lyder vildt og voldsomt lige nu. Tør slet ikke kigge ud for der er nok noget som er væltet men det er da værre for jer der får kornet ødelagt og ikke kan få høstet.

      Slet