lørdag den 21. januar 2017

En anderledes forårskrans

 
 
Da jeg efter frokost smækkede benene op lidt og sad med computeren så jeg på you tube en der lavede en krans af smågrene af fyr med bare ganske få grønne spidser på. Den blev pyntet med kogler men det er jo ikke lige kogletid synes jeg...så hellere lidt forårsagtigt. Det endte i hvert fald med at jeg måtte ud og lege.
 
Jeg inviterede  Bamse med på tur efter en håndfuld af de der fantastiske grene med masser af mos og lav. Beklager billedkvaliteten men jeg håber i alligevel kan se fremgangsmåden.

Jeg startede med at klippe dem i nogle små stykker.

De blev bundet sammen til nogle små bundter.

De små bundter bliver så trukket på et stykke hegnstråd.
Bundterne kan vrides og vendes lidt efter hvordan man vil have kransen.

Her er så kransen klar til at blive pyntet efter at de to ender hegnstråd er bundet sammen

Kransen er her lagt oven på et lavt fad med vand i og jeg har stukket Erantis gennem kransen så de når ned i vandet.
 
 
Her er den så på den gamle kommode i gangen efter at der er stukket lidt grønt i og så snuppede jeg et par blomster af den Primula som stod der i forvejen.
 

Her et nærbillede, hvor man rigtig kan se de flotte mosgrene.
 
Grunden til at jeg lige skulle hvile lidt efter frokost var den at jeg havde været ude og klippe gamle blade af en hel del af mine påskeklokker. Jeg var begyndt at få ondt i mine forårsmuskler...i ved dem der omme bag i som kommer i brug når man begynder i haven om foråret ;o))
 
Intet er så skidt at det ikke er godt for noget for nu fik jeg afprøvet en hel ny måde at lave kranse på.
Det skal der helt sikkert arbejdes videre med...andre slags grene og andre måder at pynte dem på... kogler og kugler til jul, små påskeliljer og æg til påske osv.
 
Hyg jer!!
 
 
 



9 kommentarer:

  1. Rigtig flot krans og tak for undervisningen, det må jeg kunne finde ud af. Jeg har mærket de samme slags muskler i dag, da jeg klippede gamle blade af påskeklokkerne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth. Ja det er lige med at få liv i de der muskler som ikke har været i brug et stykke tid.

      Slet
  2. Hej Rita, den krans er godt nok smuk, godt du har fundet et sted hvor du kan finde de flotte mosgrene. De der muskler kan jeg også mærke, syntes godt nok de er noget dybtlæggende :o)) nå men nu er det vel bare at holde dem ved lige resten af året :o)
    Rigtig god weekend fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Linda. Vi må håbe det bliver så vi kan komme lidt ud jævnligt, så vi ikke skal til at starte forfra med de muskler.

      Slet
  3. Du er bare en mester i kranse Rita. Sådan en super skøn ide. Smukt ser det ud.

    God søndag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte...den her ide til at lave kranse er jo så godt nok tyvstjålet.

      Slet
  4. Jeg er også vild med din krans - meget inspirerende indlæg:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne...dejligt at blive inspireret og så kunne give ideen videre til andre.

      Slet
  5. Åh en smuk forårskrans. Får helt lyst til at være kreativ.
    Rigtig dejlig dag til dig

    Knus Lone

    SvarSlet