fredag den 15. april 2016

Et sjældent øjeblik

Hvor skønt med et stille øjeblik, hvor jeg bare kan smide benene op og hygge mig lidt med computeren.  Niels har lige fået et prik morfin og sover, begge hunde og katte sover.
Der er ellers langt mellem sådanne øjeblikke. Det er ikke det at Niels er syg og snart skal dø at der stresser mig men alle de folk jeg skal forholde mig til. Sygeplejersker og læger og besøg der skal planlægges og jeg kan jo nærmest kun planlægge ½ døgn frem i tiden. Er der endelig et øjebliks ro, ja så er der garanteret en telefon der ringer.
 
 
I går brugte jeg et stille øjeblik til at gå ud og plukke nogen af de dobbelte Påskeklokker.
 



 
De holder ca. 3-4 dage i et fad med lidt vand og så er der da lidt at kigge på her inde i den tid.
 
Ha' en god weekend...


12 kommentarer:

  1. Dejlige dobbelte påskeklokker. Jeg forstår godt, at det er stressende for dig, det må være hårdt med besøg af alle de mennesker. Det havde nok været mere roligt med et hospice, men så kunne du ikke gå et smut ud i haven og hundene kunne ikke være med, men skulle passes i stedet.
    Tanker til dig.

    SvarSlet
  2. Haven og blomsterne gør noget godt ved en i en presset situation med alvorlig sygdom! Godt du har de skønne blomster - senere vil du måske tænke tilbage på hvor intenst du oplever hver lille ny blomst dette forår. Det er en dejlig skål du har fået lavet og når der ikke er lejlighed til at komme ud er det rart at kunne kikke på den. Du kunne godt bruge noget aflastning m.h.t. telefonpasning og planlægning af besøg, så du kunne bruge din tid sammen med Niels og til dig selv og dyrene når han sover. Jeg forstår dig hvis det bliver for meget! Måske en fælles sms besked til alle dine kontakter at de må sende en sms i stedet for at ringe og så sætte telefonen på lydløs.... Håber I får en god dag. Knus Jytte

    SvarSlet
  3. Godt du har din have og dine dyr.

    SvarSlet
  4. Fine dobbelte påskeklokker du har. Det er en meget svær periode for jer. Jeg synes det er utroligt så afklaret du er med situationen. Det er godt du har dyrerne og haven. Jeg ønsker jer en god weekend med god tid sammen.

    SvarSlet
  5. Fine dobbelte påskeklokker du har. Det er en meget svær periode for jer. Jeg synes det er utroligt så afklaret du er med situationen. Det er godt du har dyrerne og haven. Jeg ønsker jer en god weekend med god tid sammen.

    SvarSlet
  6. når tiden er så sparsom som du oplever lige nu så er det godt at du have hive haven ind i et fad og de få øjeblikke der er, vil du kunne nyde dine kønne påskeklokkeblomster.
    Jeg sender mine tanker til dig
    Knus
    Kirsten

    SvarSlet
  7. Hej Rita.Godt du har din have og de skønne dyr her i denne svære tid.
    Og vidunderlige db. påskeklokker du viser.
    Ønsker jer en god weekend Knus Jette

    SvarSlet
  8. Kære Rita. Midt i det travle, tager du dig tid til et øjebliks nærvær, synet af blomstervitaminer, som du bringer med dig ind. Herfra sendes der også en portion energi i en tid, hvor der ikke er meget langtidsplanlægning.. De bedste ønsker til dig. kærligst Merete

    SvarSlet
  9. Mange tak for jeres hilsner og tilsendte energi. Endelig har jeg fået en god nats søvn. Vi har lige haft besøg af 'prikkedamen' men denne gang gik der da 12 timer mellem at det var nødvendigt. Selv om de lover regn håber jeg på en tur rundt i haven for at se hvad der sker...det myldrer jo op for hver gang jeg går en runde.

    SvarSlet
  10. De er altså utroligt smukke, og de vil nok for altid blive et minde for dig om en særlig hård og sårbar tid. Jeg beundrer dig for din afklarethed og ønsker at du endnu får nogle gode stunder med din mand.
    Varme tanker herfra.

    SvarSlet
  11. Så smukke billeder Rita og så smukke klokker at se på.
    Hvor dejligt du under dig selv en lille tur i haven og får noget vidunderligt at kikke på og drømme dig hen i. Om det så bare er et øjeblik.

    Masser af varme tanker til jer
    Charlotte

    SvarSlet
  12. Masser af varme tanker og beundring sender jeg til dig. Der skal en stærk personlighed til at kunne kapere så mange mennesker omkring både dig og Niels. Jeg håber, han bliver smertestillet så godt den sidste tid, at I kan få nogle gode stunder sammen. Fin ide at tage blomsterne med ind, så I begge kan nyde dem. De er fantastisk smukke. Kærlige tanker og hilsener til Jer begge. <3

    SvarSlet