onsdag den 11. marts 2015

Operation Valnøddetræ

Så fik det gode vejr gemalen lokket udenfor så vi kunne få Valnøddetræet beskåret.
 
Der er et blåt bed nedenunder og det kunne helt sikkert godt bruge noget mere lys.
 
Sådan blev resultatet. De der plejer at hente grønne Valnødder til snaps græder sikkert for nu er der helt sikkert ingen man kan nå. Hvis ikke det var min mor som havde plantet det blev det fældet. Jeg bryder mig nemlig ikke om Valnødder, men skulle jeg finde på at begynde at plantefarve garn igen giver bladene en helt fantastisk flot brun farve.
 


Nogen af grenene var helt gule af mos/lav så de blev plantet i en gammel gryde sammen med et par Hornvioler og en enkelt Påskelilje.
Må vist hellere få reddet nogle flere grene inden gemalen får dem alle stoppet i traileren.
Resten af dagen blev så brugt på at få lavet nogle flere planter til plantesalget.
Helt fantastisk at stå nede i mit hjørne i solen og få pottet en masse.
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Godt det fine træ nøjedes med at blive beskåret! Fortsat god arbejdslyst i potteriet:-)

    SvarSlet
  2. Jeg elsker valnødder, de er bare gode helt friske og kan bruges i bagværk og salater, is osv.
    Men jeg undrer mig over, I beskærer nu, det er et helt forkert tidspunkt, træet vil græde vel i månedsvis. Det skal beskæres i august, når der er grønne nødder på grenene, dem kan du så forære til snapsebryggerne :)
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet