onsdag den 24. februar 2016

Hele vejen rundt



I går startede vi med at hente halm til grisene og det tog så hele formiddagen fordi vi tog rundstykker med. Vi køber hos en Niels har arbejdet sammen med og han var sendt hjem på afspadsering...ret så hyggelig formiddag.

Efter frokost skulle jeg jo have halmen båret ind og så ville jeg lige rive blade og småkviste udenfor hækken ud mod asfaltvejen.

Fik ikke taget noget før billede desværre for så kunne i rigtig se hvor meget det pyntede.
Her ved vestgavlen havde mor et stenbed som var groet totalt sammen da vi overtog det.
Vi gravede det hele op genplantede lidt af det og så blev der plantet lidt forskelligt der i.
 
Jeg har nu fortrudt at jeg plantede den orange Troldnød for vi bruger aldrig selv den indgang så vi ser alt for lidt til det der er i det bed.

Der er ekstremt tørt om sommeren men den sorte Slangeskæg klarer sig godt og er jo fin sammen med sådan en lys sten.

Mange ved ikke at den også findes i en grøn udgave og den er da helt vild og skal vist smage spaden snart...men er jo ellers fin fordi den også er grøn om vinteren. Ville være fin som bunddække et sted hvor man jævnligt færdes.

Cyclamen havde jeg altså flyttet fra det bed men har åbenbart sået sig selv, for jeg fandt da en der omme.

Her en lille vintergrøn bregne som jeg ikke ved hvad hedder.
 
Nu var jeg jo i gang så jeg fortsatte da jeg nåede ned på hjørnet og rev også det værste på den græsvej der er nedenfor haven. Det passede lige med at der kom en byge da jeg nåede hen til bil og trailer som jo holdt der nede og så smuttede jeg i bilen og snævrede lidt med en veninde...hyggeligt.
Det endte med at jeg nåede hele vejen rundt og så spurgte jeg gemalen om han orkede køre mere for så ville jeg gerne have traileren tømt....det gjorde vi så, så nu er den klar til næste havedag.
 
Den her blev fredet indtil videre. Den ender nok i maven på en gris på et tidspunkt men en mælkebøtte som er lige ved at blomstre her sidst i februar kunne jeg ikke nænne at hive op...det er da næsten forår.
 
 
 
 

12 kommentarer:

  1. Ja men også kun næsten forår med alt det nattefrost de lover den næste uges tid. Du har været flittig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak...ja det nattefrost kunne godt være kommet i december. Mine Påskeklokker bryder sig ikke om alt det frost og tø.

      Slet
  2. Tror dig gerne at det har pyntet med en oprydning, for det ser rigtig godt ud, og som vanligt flittige dig:-) Dejligt med en lille mælkebøtte, eller ikke- for da jeg fjernede skuddene fra muldvarperne den anden dag, så var der mængder af små nye potentielle nye planter, og vi har altså mere end rigeligt i græsset i forvejen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette. Vi har nu også rigelig med mælkebøtter i nærheden men nu får den lov at vokse sig stor inden den havner som grisemad...de elsker dem.

      Slet
  3. Dejligt at få ryddet op - det er det skønne ved forårsarbejde, at man kan se, hvor langt man kommer og det pynter. Så er man klar til en ny start!

    SvarSlet
  4. Det kan man nemlig og så skønt at begynde at komme lidt ud.

    SvarSlet
  5. du har da godt nok været myreflittig må jeg sige, bliver helt misundelig over at du er så vidt med oprydningen. Jeg ligger bare her i sofaen, gøer, hosta, fryser og har det varmt. Så kan man jo tydeligt mærke solen skinne en ind i ansigtet, og det trækker bare i en, men det er bedst at holde sig under tæppet og drikke varmt
    Men det er dejligt at se hvordan du har fået det så pænt oprydet.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. God bedring Kirsten. Det er nu kun udenfor hækken der er blevet ryddet op, mangler rigtig mange bede endnu at få klippet ned.

      Slet
  6. Hvor er du bare mega energisk Rita :o) ville ønske jeg havde bare lidt af de samme kræfter og energi til det hårde have arbejde. Men så må jeg nøjes med at gøre det jeg kan, og så nyde det ;o)
    Rigtig god dag til dig

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lone...jeg er sikker på at du kan en hel masse andet.

      Slet
  7. Jeg kan 100% godt forestille mig hvor meget det har pyntet med at fjerne blade. For er dybt imponeret over billederne. Så rent og fint det ser ud. Ville ønske jeg kunne sige det samme her.
    Men for mig er det slet ikke have vejr. Jeg elsker sol og varme og det er der bare ikke endnu.
    Så min energi må bruges et andet sted....

    Rigtig dejlig dag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan nu godt lide at komme ud bare lidt når solen er fremme og så kan jeg lige så godt så småt komme i gang med at få det pyntet op. Nej sol og sommer må vi vente lidt med men jeg er sikker på du nok forstår at hygge dig indendørs.

      Slet