onsdag den 30. september 2015

Et kup !!

Ja bare rolig..jeg er ikke blevet bankrøver eller noget i den stil.
Jeg så bare et opslag på FB den anden aften om billige planter blandt andet Bregner.
Jeg fik lavet en aftale og så smuttede vi en tur til Hadsten i går.
 

Nu er mine nye Bregner plantet i køkkenhaven midlertidigt.
Lyset var ret dumt så det bliver et indlæg kun med et par enkelte billeder. Prøvede ellers at tage billeder af nogle af de enkelte Bregner men de blev ikke rigtig brugbare.
Her står 15 Bregner, 1 Hosta og 4 stauder, samlet pris 200 kr. så kan i sikkert bedre forstå overskriften. Føler mig temmelig heldig for jeg ved godt hvad specielle Bregner ellers koster.
Et par af de Bregner jeg har købt har jeg aldrig set, hverken i virkeligheden eller i bøger/blade.
 
En af de Stauder jeg købte var en Tudselilje..den jeg holder ved.
Jeg syntes jo nok at den var anderledes end den jeg havde.

Den her er jeg mere i tvivl om. Blomsten er næsten magen til min Svalrodsensian men den var i hendes have ikke nær så høj og overhængende, så det bliver spændende at sammenligne dem til næste år.
 
Haven de blev hentet i havde først tilhørt en gartner som så havde solgt til en anden haveinteresseret. Han havde så plantet ca yderligere 500 planter havde naboen fortalt. Nu var det så et ungt par som havde købt huset. Desværre havde en af de forrige ejere også samlet på specielle træer og buske og de var nærmest groet sammen til et vildnis og de så ingen anden udvej end at få ryddet det meste væk og så beholde nogle få træer som skulle stammes op, så der kunne komme lys og luft til huset og haven.
Godt at den nye unge ejer har haft overskud til at prøve at få solgt noget af det før resten ryger ud...
 


1 kommentar:

  1. Fint køb du har gjort, hvor ærgerligt med alle de træer og buske og andet godt, som forsvinder nu. Ja det er heldigt, at han forsøgte at sælge noget af det, så det ikke helt går til spilde.

    SvarSlet