tirsdag den 3. november 2015

Bedstemors have

I dag har vi været en tur nord på for at besøge Lene som har bloggen Bedstemors have.
Vi havde lige en byttehandel som vi skulle have styr på...Lene fik nogle stauder og en krans og jeg havde bilen fyldt med gran på vej hjem.
 
Vi blev inviteret på haverundtur og selv om det var diset og gråt fik jeg taget en del billeder...der var stadig masser af blomster.
 







 






 











Efter haveturen fik vi dejlig frokost før vi igen vendte næsen syd på.
 
Fra Lene og ud til Slette Strand er der ikke ret langt så nu hvor vi var så tæt på skulle vi da lige en tur ud til havet.

Det er nogle velvoksne krabber de holder sig.

Lene havde anbefalet os at køre videre til Svinkløv Badehotel og videre ud på Svineklovene.
Lidt sjovt for Lene havde lige fortalt at det var der ude at nogen af optagelserne til Badehotellet var lavet. Det første vi så da vi kom der ud var en kæmpe stor filmbus...de er åbenbart i gang med optagelserne til de nye afsnit. Det er noget af deres grej der står nede på stranden.
De havde pause så det myldrede med folk rundt om bussen så den kunne jeg ikke få mig selv til at tage billeder af.

Badehotellet fik jeg ikke taget billede af. Jeg var vist lige en tur tilbage til 1980 da jeg sammen med en masse andre elever på Beder Gartnerskole var på tur og overnattede på Svinkløv Badehotel.
Husker jo tydeligt at vi sad nede i klitterne og drak vin om aftenen og svømmede i havet kl 6 om morgenen...en skøn tur....ja hele sommeren.
 
Tusind tak for haverundtur og dejlig frokost Lene. Håber du får tid til at kigge ned til os til foråret.
 
 
 


6 kommentarer:

  1. Det har da været hyggeligt at komme på besøg hos Lene, tak for alle billederne, det var sjovt at se.
    Også strandbillederne og din sommer 1980 var det sjovt at høre om
    Jeg er stor fan af Badehotellet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er da fantastisk at kunne tage på besøg og se så meget i haven her først i november. Sommeren 1980 var fantastisk. Jeg gik på et 3½ måneders binderikursus...husker det som en lang fest og hvornår vi sov..ja det ved jeg ikke.
      Ville smide en kommentar på din blog om den lille bandit som graver dine Påskeklokker om, men det er en af de dage, hvor jeg ikke kan få lov at skrive noget i kommentar feltet.

      Slet
  2. Det ser ud som en hyggelig tur med have, frokost og en smut til havet. Skønt at bytte med havefolk:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en dejlig tur og nu kan jeg fråse med gran.

      Slet
  3. Tak for billederne i lenes have, den ser meget stor ud, så måtte lige omkring hendes blog for at se. Dejlige minder du fortæller, vin på stranden og morgenbadning lyder ikke så ringe, eller morgenbadning nu tror jeg ville udfordre;-) lækker landkrabbe!
    Kan regne ud du begynder at binde grankranse eller? jeg har haft lidt det sidste stykke tid, men ingen solgt af den slags.
    God aften og kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Også god aften til dig. Nej jeg skulle heller ikke i vandet i går...ud over lige at dyppe et par fingre. Sommeren 1980 var meget varm og solrig. Når vi ikke havde undervisning levede vi vist nærmest nede på stranden og var der til langt ud på aftenen.
      Jeg havde snydt lidt og fået et par enkelte bundter gran før og har da allerede solgt nogle stykker.

      Slet