fredag den 13. november 2015

En tyvetøs

Ja det er altså mig der har fået ny titel. Gemalen kaldte mig en tyvetøs da vi var på genbrugspladsen i søndags og jeg kom til at bytte mig til en ordentlig stak grene fra en hængebirk...det må da være en byttehandel når vi afleverede en hel trailerfuld blade ;o)) Han var ellers sikker på at jeg kom i tugt og forbedringshus...godt nok sagt med et glimt i øjet.
I må hellere se lidt af det jeg har fået lavet af dem indtil nu.
 
Jeg har lavet flere forskellige hjerter...her en af dem på enden af min bod.
 
En stjerne som dørkrans

og en anden med en lille dekoration på.
 
En dørkrans med en stjerne inden i.
 
Ikke så nem at se men et hjerte med lidt pynt på.
 
Jeg skulle da også prøve at lave en kringle som blev til en anderledes adventskrans.
 
Så har jeg prøvet at lave en krone som skal stå ude på min bænk...hvis jeg nogensinde får tid til at pynte den.
Det var noget af det jeg har fået lavet af mine tyvekoster.
 




Lidt andet af det der er i boden her til weekenden.

Til slut et billede af dagens vejr...skiftevis sol og nogle hidsige byger.
 
God weekend.
 
 


8 kommentarer:

  1. Kære Rita det er skønne , smukke og flotte ting , wau hvor skønt, de ting du har lavet . Det birk er ikke tosset har selv i sidste uge samlet op på vejen efter Frejas hærgen. Skønt at der kan komme så flotte ting ud af kasserede ting. God weekend kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker. Ja birkegrene er fantastiske at arbejde med.
      Også god weekend til dig Tina.

      Slet
  2. Du laver nogle flotte ting af naturens materialer. Godt du "faldt over" den hængebirk.
    Det er en smuk regnbue, du har fanget.
    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elna. Ja regnbuen var flot men det var med at komme hjem så jeg hurtigt kunne smutte i tørvejr for det var nogle saftige byger der kom.

      Slet
  3. Det ser godt ud det du har lavet, og kronen er en super ide, men det er stjernerne nu også:-) herligt at kunne fråse i birk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker Anette. Ja der kan laves mange ting ud af birkegrene.

      Slet
  4. Jamen du kan da også få noget ud af alting ! Sådan nogle hængebirk er altså alle tiders at få fat i ........... Jeg går ind til naboen hvert år ved denne tid og spørger om hun ikke synes hendes skal beskæres lidt.............I gamle dage brugte vi Gyvelgrene men det ser vi ikke så meget mere. Har du bundet kronen over ståltrådsskelet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jytte. Til kronen har jeg bundet birkegrene på 5 lige lange stykker hegnstråd og så er de formet til noget der ligner et spørgsmålstegn og bundet sammen i midten...ved ikke om det gav nogen mening.

      Slet