mandag den 16. november 2015

En travl søndag og en hård straf i dag.

Bare rolig jeg er ikke blevet sat i spjældet fordi jeg har stjålet birkegrene. Jeg har bare tvunget mig selv til at begynde at få gjort rent i havestuen...og det med rengøring er virkelig ikke min kop te.
I går var der ikke tid til andet end at binde kranse. Det gode vejr havde vist lokket mange på kirkegården for der var livlig aktivitet i boden.
 
Heldigvis er der da lidt kønt at kigge på i havestuen, når jeg nu føjter rundt med kost og spand...pudser vinduer osv.
 

Min mors gamle opstammede Havaiblomst stod med hele 3 blomster i dag.

Gemalens Flamingoblomst står også med masser af blomster.

Er ret vild med denne Saintpaulia med den fine kant.

En af de Orkideer jeg havde med her ud for 10 år siden.
 
Til sidst en af de nye Streptocarpus.
 
I eftermiddag gav jeg så mig selv lov til at lege med birkegrene igen. Der smuttede et par dørkranse i går, så der måtte lige laves et par nye.
 
 


8 kommentarer:

  1. Rengøring er ikke lige det, der står højst på to do listen, selvom det trænger. Godt du havde fine blomster at kigge på imens.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg har vist luret at det med rengøring heller ikke er noget du er så vild med men det skal jo gøres engang imellem.

      Slet
  2. Jeres havestue er også lidt af et projekt med alle de lækre planter:-) Jeg har ikke så meget imod at gøre rent når jeg har tid til det, men den tid kommer ofte i forbindelse med at vi skal have gæster, og det er da ikke helt logisk;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde jo også regnet med at alt det med rengøring og oprydning kunne vente til januar. Nu har vi jo ½ års bryllupsdag 6. december og vi har inviteret familien ud at spise men så ville Niels gerne samler alle banditterne som han kalder dem til formiddagskaffe og så må det værste klares inden den tid.

      Slet
  3. Hej Rita.Os havemennesker vil vist hellere lege med blomster end gøre rent........................min udestue roder også,for lige nu ryger alt derind der ikke kan tåle at stå uden for.
    Men dejligt at du har noget smukt at se på mens du arbejder derinde.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er også kun fordi vi skal have gæster i forbindelse med vores ½ års bryllupsdag at jeg gør rent der ude nu, ellers havde det fået lov at vente til efter nytår.

      Slet
  4. Kære Rita Nej der er sjovere ting end den rengøring ;-). Men skønt at se lidt eksotiske blomster fra din havestue. Dejlig knald på farverne. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja når det endelig skal være med det rengøring gør det da ikke noget at der er lidt blomster at kigge på.

      Slet