fredag den 20. november 2015

Rød jul på skihylden !!

Klokken meget tidligt i morges fandt jeg på at der skal være rød jul på skihylden i køkkenet. Når jeg nu alligevel ikke kunne sove mere kunne jeg lige så godt stå op og se hvad jeg havde i mine gemmer af røde ting...og pludselig var jeg godt i gang med at bytte det hele ud. Måske lidt tidligt men nu har jeg været bagefter med alt lige siden Niels blev syg, så nu når jeg da at få pyntet lidt inden januar ;o))

Ikke helt let at få et billede af hele hylden fordi vores køkken er så smal.
Så må i bare have det lidt i småbidder.
 


Julebukken har jeg selv lavet på et kreativ kursus for 20 år siden...lavet af Søkogleaks, det samme som man laver sivsko af.

I rammen et julekort som mine oldeforældre sendte til min mormor og morfar i 1930...
Strikkepindene og klejnesporen har min oldefar lavet...de er skåret ud af okseben og slebet.
Hvor mange par strømper min mormor har strikket på dem ved jeg ikke men mange...de er også fantastiske at strikke med.
 


3 forskellige af dem jeg kalder lag på lag kranse. Starter med at binde mos på en halmkrans og så fortsætte med grene, lidt grønt og hvad man ellers finder på.
Den første nåede kun lige at komme op i boden før den var solgt.


Et par adventskranse er det også blevet til.
Dem plejer jeg ikke at sælge ret mange af for det er jo kirkegårdskranse folk kommer efter, men det sker jo de lader sig friste.
 
Rigtig god weekend.
 
 
 

 


13 kommentarer:

  1. Hej Rita.Det er da en fin hylde du har pyntet med røde juleting...................dejligt at være i god tid.
    Og kranse har du efterhånden lavet nogle stykker af.Men de er også flotte.
    Er også selv så småt i gang med at jule................og nu har de jo lovet sne.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette. Sne har vi ikke fået noget af endnu, men så lige billeder på fb...hold op der er kommet meget nogen steder.

      Slet
  2. Kære Rita.
    Hold da op at få lavet noget så flot så tidligt om morgen. Dejlige historier med postkort, klejne udskræren og strikke pinde. Elsker sådanne historier, da det gør tingene levende og de får en særlig betydning
    Kransene er også så fine. Det er du rigtig dygtig til.
    Kh. Kirsten
    Fortsat god aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten. Jeg passer også godt på mine små skatte men desværre har jeg ingen børn at give det videre til.

      Slet
  3. Sidder her med en sang på hjernen: nu er det altså jul igen det lar sig ikke skjule og vi er alle med på den det handler kun om julen.........din skyld den kom ind her fra morgenstunden:-) Jeg er vild med ting med historier, og dine er rigtig gode og nære, fantastisk at du har bevaret sådan et gammelt julekort, for det er da noget af en skat, rigtig skøn pyntet skihylde. Rart at være i god tid, gratulerer;-) jeg tror aldrig jeg lære den kunst, men er altid klar til tiden;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså Rita der sker noget sært når jeg går ind på din side, men også når jeg går ud af den, der dukker en kasse frem med at jeg skal logge ind med brugernavn mm for at få supervision fra noget der hedder :httpmajamaagård.dk- boksen kan godt nok klikkes ud ved at trykke i x øverst i højre hjørne- jeg udfylder selvfølgelig ikke boksen

      Slet
    2. Jeg ved ikke hvad det er Anette, men det kommer også frem her hos mig og jeg klikker det også bare væk uden at udfylde det.
      Jeg skulle lige til at spørge om der er nogen der ved hvad det er og hvad man kan gøre for at få det væk.

      Slet
  4. Der er ikke noget sært, når jeg går ind på din side, men din røde hylde og dekorationerne er flotte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker. Jeg ved ikke hvad det er for noget mærkeligt noget men håber da ikke at det er noget der smitter.

      Slet
  5. Hej,
    Sød hylde der emmer af jul og hygge. Skønt at du har de fine strikkepinde og klejnespore fra din oldefar, det er en rigtig skat.
    Kærlig hilsen Ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ingeborg. Nu hvor det er blevet koldt nyder jeg at komme ind og se lidt hygge indendørs...så må vi se hvor meget mere jeg når.

      Slet
  6. Kære Rita Skøn juleudsmykning, rød vil altid være lig med jul. Men det skønne er de personlige ting fra din familie, det er uerstattelige skatte. Så hyggeligt. Kh Tina

    SvarSlet