mandag den 9. november 2015

Snyde betonkugler

For et stykke tid siden lavede jeg nogle snydebetonkugler som nu er blevet tørre.

De skulle lige prøves i en lille skål sammen med lidt mos og grene.
 
Bortset fra at der er en kat der har været ved at flytte rundt på dem. blev det vist meget godt.
Det er forstenede søpindsvin der er i glassene.

Min nye lille engel fik også en plads sammen med nogle træer og en krans som jeg lavede den anden aften...lavet af blade fra Tempeltræet. De bliver nok brune når de er helt tørre men har en fantastisk struktur. Når de er friske er de sådan lidt bløde og læderagtige at røre ved.
 
Her kan i så se hvordan jeg lavede kuglerne. Flamingokugler som jeg først har betrukket med stof fra en gammel grå T-shirt.

På den ene er der syet en flacon rundt om, en har bare fået en grov snor bundet om og den sidste et hessianhjerte limet på og så er de bare dyppet i en tynd betonblanding...bare så de lige bliver grå.
En ny måde at lave julekugler på men vist kun til indendørs brug og hvis ikke man har for mange nysgerrige katte :o))
 
 




7 kommentarer:

  1. Hmmm....elsker nye veje i kreationer, de ser rigtige fine ud og en rigtig god ide. Jeg tror nok jeg ville lave et forsøg med et par stykker udenfor, tror du ikke at de bare får alm patina.....men måske bliver de bare sorte, et forsøg hver. God dag til dig :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Som jeg husker det får Tempeltræets blade en flot brun farve når de bare får lov at ligge i haven...vi må lave et forsøg.

      Slet
  2. Sikke en god idé med snydekuglerne! Det må jeg prøve. Jeg har en masse styroporkugler i gemmerne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ideen er til fri afbenyttelse...det er jo bare sjovt at vi kan inspirere hinanden.

      Slet
  3. Smuk opstilling. Især blonderne ved glaslågene ved de forstenede søpindsvin...så yndig en idé.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak...jeg kan godt lide at blande det lidt rå med noget mere fint.

      Slet
  4. Jeg er vild med dine "Gingo træer" Rita ! Jeg tog selv blade fra Gingotræet da de begyndte at falde af, jeg pressede dem og brugte dem på kugler godt omviklet med tyndt blomstertråd i "guld" og "kobber" jeg håbede de blev brune - endnu er de kun gyldengule....... Jeg "plyndrede " også et af Magnolietræerne, de blade er ved at skifte farve til pænt efterårsbrunt.
    Super god ide med de kugler du har lavet, og godt at få brugt gammelt tøj - der nok bare skal ud - på den måde, måske man skulle kikke i posen med tøj der er for dårligt til genbrugsbutikken .................

    SvarSlet