onsdag den 18. november 2015

En special ordre!

I morges var der en besked til mig på Fb fra en jeg har arbejdet sammen med engang. Hun skulle bruge en gave, en dekoration til at stå uden for døren. Den skulle være rustik, gerne med grene eller træ i (han er tømrer) og gerne med lys i. Tænke, tænke...hvad skulle jeg finde på. Det sværeste var næsten at finde nogle krukker jeg vil af med men jeg fandt da lidt i mine gemme og så gik jeg i gang.
 
Det blev til de her tre forslag.
 
Sidste år lavede jeg de her juletræer af min venindes gamle havehegn.
Gad vide hvad en tømrer siger til mine evner i den retning.
De kom i hvert fald i en krukke sammen med en stor svamp og lidt grønt og bær.

De her grene jeg fandt da vi var ved Vesterhavet er i hvert fald rustikke...og der kom også et lys i.

I mine gemmer havde jeg nogle Birkegrene. De blev tømret sammen på kryds og tværs og kom i en gammel vandkande, sammen med en lille stedsegrøn, en Julerose og en Hyacint.
 
Da jeg i middags sendte billederne til hende ville hun gerne have nr. 1 men lavet i den mørke krukke
som nr. 2 er lavet i og med den lampe der er i nr. 2.

Nu ser den så sådan ud og så må vi se hvad hun siger når jeg hører fra hende

Den anden kom til at se sådan ud da det blev byttet rundt.

Så var jeg ved at lege lidt mere med mine Birkegrene...det blev til et hjerte med Birkekant og ellers bare mos i midten og lidt grønt og kogler.
 
En Hyacint pakket ind i mos og pyntet med et par grene og kogler har jeg solgt flere af.

Lige før det blev mørkt var jeg igen ved at lege med Birkegrene...det var i hvert fald næsten blevet for mørkt til at tage billeder og jeg ved heller ikke rigtig om jeg selv er tilfreds med den.
 
Før klokken var 7.30 i morges havde jeg udstået min straf og havde pudset vinduer indvendig på nordsiden af huset...så nu er jeg parat til at finde sofaen.
Ha' en god aften.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Sikken en flid at pudse vinduer så tidligt om morgenen, det må jeg lige overveje :)
    Flotte dekorationer du fik lavet, rustikke er de i hvert fald.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er tidligt og jeg savner at kunne gå i haven, men så må tiden bruges på noget andet og det er så rart at få noget af det trælse overstået.

      Slet