søndag den 22. november 2015

Min nye bod.

Da jeg for en 3-4 år siden startede op med at lave kranse havde jeg ikke drømt om at kunne sælge så mange som jeg gør, så den lille bod oppe ved vejen er alt for lille. Med det regnvejr vi har haft vil jeg helst have dem nogenlunde i tørvejr, så de sidste dage har gemalen lavet en ny bod til mig...

Jeg har så småt taget den i brug selv om der lige mangler et par pinde...regner med den bliver helt færdig i dag. Den gamle bod får lov at stå for den kan man se fra vejen og kirkegården og så må vi se om jeg kan lokke folk ned og kigge i den nye også. Den kunne lige være mellem et par træer der ved indkørslen. Den er lavet så den kan bruges til flere ting. Hylderne ligger nemlig løse så de hurtig kan fjernes og så kan der være en bænk eller et cafesæt, så man kan sidde og kigge op over marken.
 
Skøjterne skulle ellers være et blikfang der foran på den nye bod, men de fik kun lov at hænge en times tid før de var solgt...godt jeg har flere par i mine gemmer.

En ny lag på lag krans...ligner vist lidt en af dem fra den anden dag, men de er væk.
Må hellere se om jeg kan komme i skoven efter mere mos for de er åbenbart populære og jeg elsker at lave dem. Det tager ingen tid og man aner ikke hvordan den kommer til at se ud når man går i gang.

Små bitte kranse til urnegravsteder plejer også at sælge godt.
I det hele taget skal jeg bestemt ikke klage, i torsdags havde jeg solgt 15 mere end på samme tid sidste år.
 
Når jeg er inde for at få varmen skal jeg huske at nyde min Amazonlilje som står med blomster...skal vist have den samlet ind i stuen for den dufter fantastisk.
 
Og så til det mystiske som Anette skrev om i går.
Hver gang jeg går ind på min side popper det her skærmbillede op. Jeg trykker bare annuller og så forsvinder det men kommer igen næste gang jeg gør noget.
Er der nogen der ved hvordan man får det helt væk eller hvad det er...jeg skulle have rimelig meget sikkerhed på min computer så jeg håber da ikke det er virus.
 
Rigtig god søndag...er spændt på om nogen af jer viser snebilleder. Her er der kun kommet et par fnug indtil videre med koldt er det... minus 4,2 og der skulle kun komme lige omkring frysepunktet her.Tror jeg vil tage en varmeblæser med over i grisedrivhuset og gå over og binde kranse.
 

 
 
 
 


13 kommentarer:

  1. Hej Rita
    Det problem har jeg ikke set før, kan desværre ikke hjælpe.
    Vi har kraftig snestorm her nu. Træer og buske er hvide, det har såmænd ikke sneet så længe, men der er en del allerede.

    SvarSlet
  2. Kære Rita Det er en flot bod manden har lavet, et vidunderligt salgssted. Kan godt forstå, at de ryger hurtigt de kranse, de er godt nok flotte! Jeg oplever ikke problemer med din side, men jeg bruger også IPad ikke PC, har aldrig haft problemer. Og fordelen er at man kan ligge i sengen og blogge :-) . God søndag. Kh Tina

    SvarSlet
  3. Hvor er Nils dygtig, det er en super flot bod, tillykke med den! Og jeg aner heller ikke noget om den boks der kommer frem på skærmen, har aldrig oplevet det andre steder. Er spændt på at følge med for at finde ud af hvad det er.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi sønnen og it nørden er lige kommet hjem, har siger at hvis du vil af problemet skal du stoppe med at vise Maja Mågaards blog på din blog liste siger han. Man kan kun komme ind på hendes side og se hvad der er hvis man logger ind....

      Slet
    2. Hils sønnen og sig tak. Har slettet den og prøvet at gå ind og ud af min side et par gange og det ser ud som om den er væk.

      Slet
    3. Skulle hilse og sige velbekomme:-) her dukker heller ingen boks op mere:-) og til Jette under: så var hun nu heller ikke på min blogliste, og kom kun frem her hos den blomstrende tøs;-)

      Slet
  4. Hej Rita.Jeg får også sådan en boks hele tiden................og annulerer den hver gang.Og det er godt nok irriterende.
    Har slet ikke hende på min blogliste.
    Dejligt lille salgsskur du har fået..............og dejligt at der er godt gang i salget.
    Men det er også flotte kranse du laver.
    God søndag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker Jette. Det er mystisk hvor det kommer fra når du ikke har hende på din blogliste. Efter jeg har slettet den på min blogliste har jeg ikke set noget til den.

      Slet
  5. Kære Rita.
    Hvor ser det hyggeligt ud og den bod er da bare fantastisk. Jeg ville nu komme ofte forbi for at handle ind, da du laver utrolig flotte ting. Men det har jeg vist skrevet før.
    I forhold til den boks du skriver om oplever jeg ikke problemet , men det er godt at det forhåbentligt er væk nu.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker. Ja det bliver nok for langt for dig at komme for at handle i min bod. Jeg oplever ellers flere som kommer langvejs fra men det er så nogen som skal på kirkegården her og andre i nærheden som åbenbart har fundet ud af at de kan få kranse her hos mig.

      Slet
  6. Sikke en fin bod du har fået! Sådan én gad jeg godt at ha', men jeg bor vist for langt fra alfavej til sådan én, desværre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker. Ja jeg nyder jo godt af min placering lige ved siden af kirkegården men hvis først folk finder ud af at du laver den slags skulle det nok være muligt at sælge lidt. Jeg tror ikke placeringen ved en stærkt trafikeret vej er nogen fordel for folk får ikke hold på bilen i tide og drøner lige forbi.

      Slet
  7. Hvor er det dejligt, at der er gang i salget :-) Det er altså også nogle fine kranse - og skøjter.

    SvarSlet