onsdag den 4. november 2015

Kringle og julekager !!

Nej nej jeg er ikke begyndt at bage til jul endnu, men nogen gange får jeg en udfordring som bare må prøves her og nu. Jeg har en veninde som jeg af og til får en ordentlig sludder med i telefonen. Når jeg slår højtaleren til kan jeg sagtens både binde kranse og snakke i telefon. Midt i det hele siger hun så pludselig...mon man kan lave en kringle i gran og så var der ikke ret meget mere snak om det...men men men....det måtte da prøves.
 
Startede med at binde halm på et langt stykke hegnstråd og prøvede at forme en kringle...det så jo ikke helt tosset ud, lignede vist meget godt.


Så var det bare med at få bundet noget gran på...uha den var lang.

Så skulle den formes igen og enderne bindes fast.

Her ser i bagsiden.

Hvordan den skal pyntes er ikke helt på plads endnu. Jeg er lige gået lidt i tænkeboks for ønsket er en kombination af de to forslag her. Jeg tror den skal på hendes fars grav...han var bager, så selvfølgelig skal han da have en rigtig julekringle.
Jeg skal da vist have lavet en til mig selv til at hænge på enden af grisedrivhuset.
 

Jeg startede ellers dagen med at gå i drivhuset og få styr på nogle flere Streptocarpus frøplanter.
Det er utroligt som dem jeg såede i foråret bliver ved med at komme i blomst.


Denne har en helt speciel rød farve

og prøv lige at se yderkanten på den her.

Så gik jeg ud for at rive blade men måtte godt nok stoppe op og beundre denne Kobjælde som stod og drømte om forår. Den var da bare så fin med små dugdråber i håret.
 
Det var så den dag...og en god en af slagsen.
Håber i også har haft en god dag.
 
 
 


12 kommentarer:

  1. en flot kringle den kunne jeg også godt tænke mig at efterabe. Hvor lang du lavet halmslangen?
    Fine pus´er du vise på billederne, dem har du meget held kan jeg se. Flotte er de :-)
    kh Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.. i den størrelse jeg har lavet skal der faktisk bruges 1½ meter. Form evt. den størrelse du kan tænke dig i et stykke snor og så kan du jo måle snorens længde.

      Slet
    2. <tak for dit svar Rita. Jeg synes at det ser ud til at være den rigtige størrelse hvis jeg ser dit billed - altså hvis jeg sammenligner med dine sko på billedet. Jeg tænker at den sikkert har svært ved at holde formen hvis den bliver for stor tror jeg.
      Fortsat god dag til dig.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
    3. Ha ha ja mine træsko kan du nok ikke gå ud fra...det er kun en størrelse 35. Det er en 40x50 flise den ligger på, så kan du nok bedre bedømme størrelsen. God arbejdslyst...håber du viser den når du har fået en lavet.

      Slet
  2. God idé med halm-kringlen, så fin og sirlig.
    Kh. Ingeborg

    SvarSlet
  3. Svar
    1. Ja du må bare i gang Vivi. Der er jo altid sjovt at kunne inspirere hinanden.

      Slet
  4. Hvor er det en hyggelig og fin ide med den kringle, spændende hvordan du får pyntet dem:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anette. Ja jeg grubler stadig lidt over pynten men nu må jeg hellere gå ud og vride nogle almindelige kranse sammen...solgte lige 4 i går lige før det blev mørkt.

      Slet
  5. Supergod ide med en julekringle. Den er vidunderlig. Kh Tina

    SvarSlet