søndag den 1. november 2015

Ikke meget Halloween her.



De to småfyre her er alt hvad jeg har af Halloween pynt.
Jeg er vist ikke rigtig til at sidde og skære i græskar...vil hellere spise dem.
 
Jeg fik dog pyntet lidt mere i går.
Her betonagern på et fad med lidt grønt og en lyng og et par lygter lavet af gamle flakoner dyppet i beton og hængt over en urtepotte...skal lige have købt en lyskæde til den anden også.

Her blev det der så træls ud bare skiftet ud med et par lyng...senere kan der komme et par fyr eller grangrene i også for at gøre det mere julet.

Nedenunder sover grisen på sin pude, sammen med en Hortensia som vi fik til vores bryllup.
Da jeg havde plantet den i en større potte og sat den ud kom der lige en gang blæst og så knækkede samtlige grene...nu har den da lige fået en enkelt blomst.

Ellers gik dagen med at få klippet en hel masse flere stauder ned og så havde vinden jo leget med blade. De store Egeblade ovre fra mindelunden var fløjet helt hen over huset og ned i gården. De måtte lige pustes væk. skønt at bo på landet hvor jeg bare kan puste dem ud af lågen.
 
God søndag !!
 

9 kommentarer:

  1. Dejligt med gode billeder.
    Dejligt med en puster som kan samle blade.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  2. En puster det har jeg ikke hørt om før. Jeg er i gang med at rive dem sammen og lægge dem i bedene. Jeg puster ikke guldet væk :)
    Men der er nok også mere brug for blade blandt rhodoer og roser.

    SvarSlet
  3. Hej Rita.Fint fad du har pyntet...........................og jeg blev inspireret af dit forrige indlæg ,
    hvor du viste alt det der stadig blomstrede hos dig.Så det viser jeg også i dag.
    Sådan en løvsuger har vi også.................men manden støvsuger vores blade op og lægger dem ud i bedene.
    Rigtig god søndag til dig Knus Jette

    SvarSlet
  4. Her er der heller ikke den vilde lyst til at skære ansigter i græskar(tålmodighed) og jeg har mindre halloween pynt end dig;-) tror heller ikke der kommer en flok unger rendende.
    God aften:-))

    SvarSlet
  5. De er simpelthen SÅ flotte - dine kæmpe agern, mega dekorative. Flakonerne er også fine - god idé.
    KH. Ingeborg
    fra ingeborgshaveblog.blogspot.dk

    SvarSlet
  6. Jeg river også blade sammen og kører dem væk - i går blev det til 5-6 store grabber i frontlæsseren - der er ikke plads til alle bladene i mine bede, og de der egeblade de ligger ligeså fine til foråret uden at være formuldet overhovedet, så dem gider jeg ikke flere af end højst nødvendigt, de flyver rundt hele vinteren.... Alle de andre blade er velkomne i mine bede! Hvor har du pyntet fint - jeg er også ret vild med dine kæmpeagern.

    SvarSlet
  7. Tak for jeres kommentarer. Ja der er altid delte meninger om blade. Nu har jeg jo grisemøg til mine bede, hvis ikke jeg havde det ville jeg nok passe lidt bedre på mine blade og bruge dem. De der Egeblade ovre fra skoven er heller ikke i høj kurs her. Det er dem der er skyld i at vi sløjfede vores to små havedamme som altid var fyldt med dem. Det varer langt mere end en vinter for dem at formulde og så flyver de bare rundt og er rigtig trælse...min mor kaldte dem altid de skide kirkeblade fordi mindelunden jo hører til kirken.

    SvarSlet
  8. :-) De skide kirkeblade - den var rigtig god :-) Egeblade - og ahornblade - er heller ikke guld hos os. Der er simpelthen for mange af dem, og de er meget lang tid om at formulde. Hvor ser det hyggeligt ud med dine dekorationer. Jeg må erkende, at jeg er ret langt bagud.

    I øvrigt ser det ikke ud til, at det store kongelys når at få modne frø. De er stadigvæk helt grønne. Men jeg holder øje!
    kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi må se om de når det og ellers er der jo ikke noget at gøre ved det.

      Slet